O doktorech, penězích a státních úsporách

19. února 2011 v 16:39 | ANA |  TOP články
V posledních komentářích jsem našla reakci jedné blogerky - bylo to k článku o doktorech, doktorských platech a odcházení za lepším.


No, je to spíš smutný. Nevím, jaké platy mají doktoři, někdo mluví o 20 tisících, někdo o sto tisících. Možná mají slušné peníze jen na základě šílených přesčasových hodin. Tam bych možná něco začala řešit. Nejsem proti přidání peněz. Ale podle mě s tím přišli v nevhodnou dobu a ty tahanice, co už se vlečou několik měsíců, jsou nechutné

Na jedné straně jsem na ně naštvaná a už je v duchu posílám někam, na druhé straně si říkám - vždyť jsou vlastně jenom důslední a chtějí věc dotáhnout do konce.

A taky jsem sice řekla, že je absolutně nevhodná doba, ale vlastně, když se tak ohlídnu, kdy byla doba vhodná? Vždyť o utahování opasků se skuhrá už nejméně dvacet let a přitom politická elita si hrabe na sebe, za sebe i pod sebe, co může. Přitom se rozhazují miliony a miliardy za nesmyslné kampaně, vzpomeňme na zbytečné referendum o tom, zda jít či nejít do EU - když lidi řekli ne, bylo jim sděleno, že se referendum bude opakovat tak dlouho, dokud neřeknou ano. Vzpomeňme si na ostudné státní zakázky, dálnice či tunel Blanka, kde se protunelují další miliardy.
Takže kdy je vlastně vhodná doba?

Co se letos vlastně ušetřilo a co naopak vyhodilo do luftu? To by mě strašně moc zajímalo.
A k tomu to fantastické penzijní připojištění. Stát to garantuje! Stát mě rozesmívá. Stát garantuje jen do té doby, kdy se mu to hodí. Smrdí to dalším tunelováním a dalším taháním peněz z kapes. Mám dojem, že jsme v mafiánském státě. Že se elity nahoře pěkně domluví na to, jak vydřít deset milionů lidí z posledního. A jak je vidět, pořád je z čeho brát. Prodalo se všechno, co se prodat dalo, teď přišla řada na řadového občana.
Platíš sociální pojištění? Plať i nadále. Ale zvedneme ti to o stovku, víš. Říká se tomu povodňová daň a vymyslel jsem to já, Kalousek První Veliký.
Myslíš, že platíš-li sociální pojištění, že to je tvůj úradek na pozdější důchod? To bylo, milý řadový občane. To možná platilo ještě před několika lety. Ale důchodový fond už je načnut a použit na věci ostatní. (Rád bych řekl obecné, ale moje vlastní kapsa a kapsičky mých politických přátel potřebují stále plnit). To už neřekl Kalousek První Veliký, ale věřím tomu, že si to myslí.

A tak vymyslíme penzijní reformu. Vydřem z řadových občanů ještě další poplatky, založíme penzijní fondy, do kterých vetvoříme managment z našich příbuzných a známých. Se skvělými platy. Nekoriguje to s obecným míněním? Čerta starýho s míněním. Prostě to uzákoníme! Protože já, Kalousek První Veliký, jsem liška podšitá a všemi mastmi mazaná. Navíc mám kolem sebe silnou podporu dalších lišek všemi mastmi mazaných, které větří další příležitost.








Četla jsem na Seznamu příspěvek k penzijní reformě. Četla jsem i desítky komentářů čtenářů. Ano, většinou jsou skeptičtí, znechucení a otrávení. Mnoho z nich kalkuluje i s obecným cílem politictva, přivést lidi ne k důchodu, ale rovnou ke smrti.


Jeden z úžasných komentářů:

Radek Novák, Čečelice

Čtvrtek, 17.února 2011, 18:35:14 | Souhlasím | Nesouhlasím | -66
Máte pět možností:
1) kašlete na vše a budete mít mizerný důchod
2) ukládejte si peníze do kanafasu a znehodnotí Vám je inflace
3) zařiďte si penzijní připojištění a budete mít přilepšení na důchod
4) Místo 28% pla%te 25%, 3% převeďte do fondu a stát vám další tři přidá
5) kombinace 3) a 4)

Můj názor:

ad 1) - má pravdu
ad 2) - má pravdu
ad 3), 4) a 5) - myslí si, že má pravdu.
Ve skutečnosti k bodu 3,4 a 5 bych řekla toto: zařiďte si penzijko, plaťte co nejvíc a za deset nebo dvacet let můžete psát do novin, jak vás zkrachovalé penzijní fondy okradly o několikaleté úspory.
Protože téměř na sto procent věřím tomu, že to tak dopadne.

Komentář č.2:
(ten už považuji za rozumný a pravdě podobný)

Karel Musil, Praha 8

Čtvrtek, 17.února 2011, 18:50:28 | Souhlasím | Nesouhlasím | +55
Psal jsem to tu už několikrát, viz několik rizik, dlouhodobého spoření!

INFLACE - Na tu si můžeme vsadit jako na tutovku. Máme tak víceméně jistotu, že z naspořené částky zbyde reálně nanejvýš 70 procent.
MĚNOVÁ REFORMA - Už zde také několikrát byla.
REVOLUCE - V našich zeměpisných šířkách přichází revoluce několikrát za století.
VYVLASTNĚNÍ - Přímo nebo nepřímo. Velká částka bude vždy lákat.
VYTUNELOVÁNÍ - Kolik fondů bylo vytunelováno v 90. letech.
FINANČNÍ KRIZE - V roce 2008 stál svět jen několik kroků od finanční propasti. Zachránily ho jenom záchrany vlád a tisk peněz.
VÁLKA - Jak dlouhé byly období míru v evropských dějinách?
STÁTNÍ BANKROT - V 19. století vyhlásilo Rakousko-Uhersko státní bankrot dvakrát. V současné době jsou mnohé státy fakticky zbankrotované. Česko se rychle zadlužuje.
VRCHOL ROPY - Během následujících 40 let je velmi pravděpodobný. Představu o následcích je možné si udělat z malých ropných krizí v 70. a 80. letech. Nedostatek ropy musí znamenat jedině ekonomickou depresi nic jiného.
STÁRNUTÍ POPULACE - Na to se často zapomíná. Všechny důchodové systémy jsou z hlediska reálného toku zboží a služeb vždy "průběžné". Stárnutí populace je tak hrozbou i pro fondový systém. Vždy se budou muset mladší starat o starší.

Je kdokoliv schopen garantovat, že se ani jedna takováto událost během dlouhých 40 let nestane? Ne.! Důchodová reforma je tedy podvod století. Spousta lidí přijde o úspory a bude spílat současné vládě, ale to už bude pozdě.









Jsem upřímně znechucena.

Shrnutí údajů - text je můj.
Zdroje z internetu.
Červená myška, která se snaží urvat co může, je z internetu.
Jaká bude budoucnost, to je ve hvězdách.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 PoPcA_"_ PoPcA_"_ | Web | 19. února 2011 v 16:57

Ahojky moc prosím o hlas pro PoPcA_"_-Liam Hemsworth, oplatím napiš :-**
- http://city-kork.blog.cz/1102/5-kolo-sonc-a-vitez
Děkuju moc jsi zlato ;*

2 Lucerna Lucerna | Web | 19. února 2011 v 17:33

nj vo hviezdach, alebo spliva stu cernotu okolo nich a hviezdy sa len bezmocne na nu pozeraju? 8-O :-D

3 David Bachmann David Bachmann | E-mail | Web | 19. února 2011 v 17:47

No, slušně skeptický názor. Ale mám podobný. Jestli si chceš nějak zabezpečit stáří, pak musíš koupit majetek, kterej ti bude schopnej vydělat. Můžeš vlastnit byt, kterej pronajmeš, stánek s trafikou nebo něco takovýho. Bohužel se tím nevyhneš riziku vyvlastnění, které nám dost možná hrozí až se lidi naštvou a budou hromadně volit levici. Já už volit nebudu nikdy.

4 Beatricia Beatricia | Web | 19. února 2011 v 18:43

My, Kalousek Velký Blahodárný, nebudeme dbáti na skřehotání lidu obecného sprostného. My jej naučíme móresům i proti jeho vůli. Budeme jej dříti a mrskati z peněz, pro ktéžto máme jiné záměry. Jak jsme pravili, tak učiníme. My, Kalousek Velký Blahodárný. :-!  :-!  :-!  :-!  :-!  :-!

5 Janah Janah | Web | 19. února 2011 v 20:33

Nejsem z toho taky nadšená, ale to co vypisuje pan Musil tu bylo vždy a rizika tu také byla pořád. Důchody ani dříve nebyly závratně vysoké, babička za komunistů měla naprosto směšný důchod. Nám se vyplatí jenom investice např. do zlata. ;-)

6 Janinka Janinka | Web | 19. února 2011 v 21:05

Já do tohohle nikdy moc neviděla, když za mnou ale v úterý přijela na návštěvu rodinná přítelkyně, která pracuje ve zdravotnictví jako sestra, dost jsem prozřela. A to tak, že milým pánům doktorům bych nevzala ani jednu výpoveď zpátky. Měla jsem jakés takés tušení, že něco není v pořádku, ale pořád jsem si říkala, co když opravdu jim jde o princip. Přítelkyně mě vyvedla z omylu. Jediné, co je pravda, je to, že lékaři v nemocnicích nejsou zase tak dobře platově ohodnocení a jejich platy většinou naskakují díky obrovským přesčasům. Ale to je tak všechno. Když mi popisovala praktiky lékařů v nemocnici, kde pracuje, jejich manýry, chování vůči sestrám i pacientům... Bič na ně, holomky! Samy sestry jim docela fandily, poté, co chtěla vláda z těch dvou miliard dát půl sestrám, zjistily, že jediné, o co skutečně doktorům jde, jsou peníze, žádná změna systému, jak se všichni dušovali. Kdyby od začátku bojovali za své platy, budiž, ale skrývat to za "jakože chceme změnit systém", to je prasárna největšího kalibru... 8-O
Fuj, to jsem se zase rozčílila a rozepsala, pardon... :-)

7 Kelyš Kelyš | E-mail | Web | 19. února 2011 v 21:27

Tak nějak souhlasím s Janinkou.Moje bývalá pracuje v nemocnici jako sestra na porodnici a říkala něco podobného.Spousta práce doktorů přešla na sestry.Jsou arogantní a .....nebudu se raději rozčilovat.Je fakt, že lékaři v nemocnicích jsou hůř platově ohodnoceni než jejich kolegové v privátní sféře.
I já se přikláním k názoru, že jim nešlo o žádnou "změnu", ale jen a jen o peníze a jen pro ně.Chudáci sestry.A co ostatní nemocniční personál? Je to začarovaný kruh.A kde na to brát?
Důchodové spoření? Platím si a mám pocit, že ty peníze asi nacpu do chřtánu někomu "vychytralému", který ten můj fond přivede na buben. Hawk Stoupá mi tlak, tak budu raději končit. :-)

8 Berry Berry | Web | 19. února 2011 v 22:37

Nemám úplně ráda, když se všichni lékaři hází do jednoho pytle... Ale OK, vyvracet vám to nebudu...
Jinak ke zbytku nemám co dodat.... Pracujte a pracujte, důchod neexistuje, 70 let je ještě málo...
A když už jsme u toho zdravotnictví, jak má pracovat taková sestra v 60? Když 40 let předtím zvedala ležáky a už se jí tak klepou ruce z fyzické práce, že se bojí vzít někomu krev?

9 Fredy  Kruger Fredy Kruger | 20. února 2011 v 0:31

" Mě netřeba více již doktora " !
... hovoří  Hugo  Mrtwolla
v hřbitově k druhému nebožtíku....

... " Já zas bych uvítal ňákých líků " !
skřehotá  Rudolff Fouss . - " hlavně levné !
Mě zneužili doktoři  na pitevně,
... až včera jsem zjistil náhodou,
... jsem nakažen pohlavní chorobou " !
"Poznáš je "? " Ano ! nebudou mít štěstí " !
Kostlivec Rudolff  Fouss  zatnul pěsti !

10 MirekČ MirekČ | Web | 20. února 2011 v 8:42

Mi už se komentář ani psát nechce. Dělá se mi nějak nevolno. Jdu si vzít Kinedryl. :-!  :-!  :-!

11 š š | Web | 21. února 2011 v 16:27

z politiky jsem teď dost nešťastná. Nesouhlasím s mnoha věcmi, štve mě, jak mocní rozkrádají,podplácejí, rozdávají a když už není z čeho, tak to vezmou nám. Nejvíc mě štve, že nevím, jak z toho (koho volit a tak). Proto jsem se rozhodla se už nerozčilovat a vyčkávat... a předkoupit si hodně knih..

12 Vendy Vendy | Web | 21. února 2011 v 21:44

[9]: Kostlivec Rudolff Fous se dočká!

13 Vendy Vendy | Web | 21. února 2011 v 21:45

[11]: A s knihami to je dobrý tip! Asi si začnu šetřit a udělám předvánoční průvan!

14 Lenka Lenka | Web | 23. února 2011 v 20:07

Vzhledem k tomu, že tyhle věci moc nesleduju, tak mě to ani moc nerozčiluje. Však by to také bylo zbytečné rozčilování! Věčně to říkám mé babi, tak se tím prostě sama řídím...
Ale fakt je, že nás čeká ještě mnoho nepříjemného! :-?

15 Radek Novák Radek Novák | E-mail | Web | 6. dubna 2011 v 22:55

Dovolte abych reagoval, když už mne citujete.
Ve Vašem článku je několik omylů, které je třeba vysvětlit.

Povodňová stovka - nestrhává se z výplaty ale ze slevyna dani - do cca 19.000 se vás netýká, daň je nulová.

Penzijní fondy nejsou investiční fondy - řídí se jinými pravidly, jsou důsledně kontrolovány a jejich cílem a předmětem podnikání je něco jiného než u divoce vznikajících a díky tehdejší nedokonalé legislativě vytunelovaných investičních fondů. Vzhledem k tomu že penzijní fondy jsou většinou zastoupením velikých bankovních domů tak tady fakt tunely nehrozí.

Penzijní pojištění je daň, nic jiného.
Již od 50tých let je systém průběžný, co se v jednom měsíci vybere, to se ihned vyplatí, pokud je přebytek, použije se v rozpočtu, když je situace opačná tak se musí vypůjčit. Takže mnou odvedené pojištění si nespořím, ale hradím z něj stávajícího důchodce.

Máte na výběr, buď s nezůčastníte, pak budete plakat stoprocentně, pokud ano, máte reálnu šanci na slušnější penzi.

16 ANA ANA | Web | 7. dubna 2011 v 10:38

[15]: Citace byla jako příklad - a skutečně nevěřím penzijním fondům. Popravdě nevěřím ničemu, co smrdí dlouhodobým vázáním peněz.
S tím, že dnešní sociální pojištění, které platím, se přerozděluje důchodcům, počítám. Proto si zřejmě dělají starosti s budoucími důchodci, protože se rodí méně dětí, díky opatřeními, které naše vláda dělá. Děti cikánů totiž počítat nebudeme, protože ty nebudou většinou dělat, jen pobírat sociální dávky, nechat za sebe platit pojištění a plodit a rodit další děti, které nebudou nikdy dělat.
Ale že se na tyto peníze sáhlo a přesunuly se jinam, to je snad obecně známo, ne? Aspoň jsem to slyšela v několikerých zprávách.
Státní garance jsou k smíchu. Pojištění na důchod - prosím vás, když si budu spořit tři stovky nebo pětistovku do penzijních fondů, kolik si myslíte, že dostanu důchod?
A na to, abych si spořila měsíčně dva až tři tisíce na důchod, opravdu nemám. Nedosahuji totiž zdaleka průměrného měsíčního platu.
K Vaší poslední větě - na výběr mám ještě dnes, ale obávám se, že do měsíce nebo do několika let na výběr nebudu mít, protože jsem slyšela, že chtějí spoření do penzijních fondů uzákonit.
A ještě bych chtěla podotknout, že státním garancím opravdu nevěřím, protožež stát pozměňuje zákony, jak se mu to hodí.
Samozřejmě, za tento skeptický pohled můžu poděkovat desítkám a stovkám tunelářů a patlalů, kteří si v hospodaření se státní kasou vedli jako naprostí amatéři a každá mamina v domácnosti by dovedla rozhodnout, která státní zakázka je výhodnější. Bezmyšlenkovité  podepisování předražených státních zakázek bych pochopila jen v případě, že by jim káplo něco do vlastní kasičky. Takže to jsou buď hlupáci, nebo zloději...
A promiňte, Váš příspěvek mi napovídá, že pracujete jako zaměstnanec jedné z pojišťoven. Což bych Vám nezazlívala.

17 ANA ANA | Web | 7. dubna 2011 v 10:40

P.S. - na vysvětlenou, proč zmiňuji tunely, tuneláře a předražené státní zakázky - kdyby tohle nebylo, nebyli bychom v mínusu, ale v plusu, a tyhle starosti bychom nemuseli vůbec řešit.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama