Pejsci a jejich bobky

9. ledna 2011 v 20:05 | ANA |  O nesmrtelnosti chrousta
Zprávy poslouchám zřídka a většinou je pouštím druhým uchem ven.
Ale zaujali mě pejskové, pejskaři, jejich bobky a město.
Tentokrát konkrétně Most.


Chápu, že situace je už nepříjemná. Taky bych nebyla ráda, když po ránu potmě šlápnu do něčeho hnědého, mazlavého a smradlavého.

Před několika dny už jednoměsto (nevím konkrétně, kde), začalo účtovat s pejskaři natvrdo.
Neuklidíš hromádku po svém psovi? Zaplatíš.
A ne zrovna málo, tisícovka za jeden výkal je docela slušná suma.

Město asi doufá, že výška pokuty donutí pejskaře být odpovědnější za své miláčky.
Tedy, při procházce a venčení přibrat do kapsy igelitový pytlík, nebo rovnou dva...

Jen mě tak napadá... máme spoustu nezaměstnaných. Spoustu dloouhodobě nezaměstnaných. I takových, kteří můžou dostat jakousí brigádní práci v rámci společensky prospěšných prací.
Proč toho nevyužít?

Chápu, že ani nezaměstnaný brigádník netouží zrovna po takovéto pracovní náplni. Koneckonců, sám to nezpůsobil, proč by měl po někom uklízet?
Ale je to práce jako každá jiná. Koneckonců, pomocný personál v nemocnicích taky zrovna nečichá k růžičkám a musí leckdy likvidovat to, co jim zrovna nevoní.

Pořád je tu ale argument - když někdo vlastní psa, (vlastně jakékoliv zvířátko), měl by za něj být odpovědný.
Ano, to je pravda. Měl by za ně být odpovědný. I za to, aby domácí mazlíček někoho neobtěžoval, nenapadl, nepokousal. I za znečištění okolí. Pejsek po sobě hromádku uklidit neumí. Ale páníček ano.

Jen mě tak napadá - za co se vlastně vybírají roční poplatky za psy?
A k jakému účelu tyto peníze slouží?


























Obrázek stažený z netu, autor neznámý
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Beatricia Beatricia | Web | 9. ledna 2011 v 20:18

To je přesná otázka. Tak argumentují pejskaři, že za pejska platí poplatky. Opravdu, na co se ty peníze používají? ;-)

2 Awali Awali | Web | 9. ledna 2011 v 20:53

NO tak to by som tiez rada vedela .. iste je ze za tie peniaze by sa ti brigadnici na upratovanie platit mohli .. aj ked viac pokutovat nezbednych psickarov ako sa to robi na sr je tiez velmi ucinne :D

3 Dincie Dincie | Web | 9. ledna 2011 v 21:36

:-) Tohle je hodně velký problém a taky se tak trochu týká i toho jaké pejsky si lidé pořídí do bytů, já sama předesílám, že pejsky miluju a žádného bohužel nemám, ale nepochopím, že si někdo pořídí do paneláku vlčáka, afgánského chrta nebo třeba dogu a to jsou potom teprve hovínka... :-P nehledě k tomu, že takový pes potřebuje pořádný prostor na vyvenčení a hrozně mě štve, když páníček(ka) otevře vchodové dveře, sám zůstane ve vchodě a psa vypustí za dům nebo před dům, nejlépe na dětské hřiště - pískoviště a za 2 minuty ho už rozzlobeně volá zpátky... :-?  8-O  :-x tyhle lidi bych nechala uklízet hovínka za trest, že jsou tak bezohlední a sobečtí :-? a osobně si myslím, že kdyby nebyly poplatky za psy, tak by jich bylo ještě víc než lidí...takhle to alespoň některé zlé lidi odradí...co se s poplatkama dělá je zase jiná věc...je fakt, že by mělo být lehce zjistitelné na stránkách magistrátu přesně kolik vybrali a co s nima udělali do kačky... 8-) :-)  :-) a taky si myslím, že podmínkou toho, že má někdo pejska by mělo být samozřejmé uklízení po něm...

4 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 9. ledna 2011 v 21:44

Já taky platím poplatky a nechodím kakat na pískovitě ...

Ve městech jsou třeba ty stojany na pytlíky na exkrementy (platí město, možná z těch peněz), čas od času je třeba i ta dětská pískocište vydesinfikovat nebo vyměnit písek ...

5 Edith Holá Edith Holá | E-mail | Web | 9. ledna 2011 v 21:45

Pejskaři mě štvou. Jezdím s kočárem a někdy musím dávat bacha nejen na to, kam šlapu já, kam můj syn, ale do čeho vjedou kola kočáru.
Teď ještě k tématu u mě na blogu:-)
Vendy, díky za Tvé upřímné myšlenky. Nějak mi u toho vytanulo na mysli podobenství o dobrém vinaři. Jak se tam ti lidé rozčilovali, že i ten, co přišel pracovat jen na poslední chvíli, dostal zaplaceno úplně stejně jako ti, co pracovali od rána. Nojo, lidská spravedlnost. Prostě my se budeme vždycky durdit nad tím, že ti mizerové kolem nás dostanou šanci v poslední sekundě. Prostě moje srdeční a emoční uvažování o tom, že bude peklo doufám, prázdné, pramení z mých zkušeností. I když jsem potkala v životě pár lidí, které bych tam šoupla, tak prostě mně je jich líto a rozmyslela bych si to, i když mi ublížili a to hodně. Když mám lítost já, obyčejný hříšný člověk, jak teprv bude vypadat slitování a milosrdenství Pána Boha? No, musí být daleko větší, ne? Taky mě napadají slova pro odlehčení: "Šup tam s ním, šup tam s ním, do pece ho naložím", zpívá Míša R. v oblíbené čertovské písni mého synka.

6 Naďa Naďa | Web | 9. ledna 2011 v 21:53

Myslím si, že podle EU musí být dětská hřiště-pískoviště uzavřená oplocením a tímto pádem na ně pejsci nemůžou. Na téma pejsků a jejich exkrementů jsem psala taky článek. Je to složité, pejsci se dost přemnožili a skutečnost je taková, že je někde hnědo až hanba. Psala jsem o tom, že jsme v jednadvacátém století a že by tedy měl být tomu i přizpůsoben úklid obcí. Je spousta vymožeností, strojů a chemikálií, kteří a které by to mohli řešit. Jen chtít, ale když se "obcím" nechce a jednou za čas vyrazí kvůli pokutám, tak to tím nevyřeší.
Za psy se platí poplatky, co se platí za parkující auta na veřejných komunikacích? A že některá pěkně znečišťují. Příroda si z psím znečištěním poradí, ale z plecháčů (aut), pet lahví apod. jen těžko ... :D

7 Storyteller Storyteller | Web | 9. ledna 2011 v 21:57

Hah, stydím se.

8 Lúthien Lúthien | Web | 9. ledna 2011 v 22:10

Já jsem z Mostu!! :-D A po svém psovi neuklízím. Víš, oni tu absolutně nejsou žádné koše se sáčky, tekže člověk musí mít v kapse igeliťák a co sebere, musí nést třeba půl kilometru ke koši, aby zjistil, že ten koš je rozbitej...Most je odporný město, nesnáším ho.

9 Lúthien Lúthien | Web | 9. ledna 2011 v 22:15

Ale teď uklízet začnu, nic mi nezbývá a taky si myslím, že uklízet by se mělo. I když ta naše malá potvůrka toho moc neudělá. A hlídám ji, aby si odskočila někam stranou, kde to nevadí...

10 Krasivija Krasivija | Web | 9. ledna 2011 v 22:24

Já nesnáším jakou koliv pyrotechniku.
Ale zato bzožňju bouřky. To vždycky, kdyz nějaká je, postavím se do otevřeneho okna, poslouchám hromy, nechám si sptékat prudký déšť po obličeji a nevadí mi, že můžu z okna vypodnout, ani že můžu nastydnout ani že do mě může snad uhodit. To jsem v takové příjemné eufórii, že nevnímám skoro nic než bouřku. Ale petardy? Nesnáším. Jsou hrozné. Ale bouřky jsou úžasné.
Á to zas promluvil bouřkofil.

11 Malkiel Malkiel | Web | 10. ledna 2011 v 0:09

Nevím jak jinde, ale u nás za ty poplatky jezdí chlapík s vysavačem na hovínka a všude visí pytlíky.
Já jsem bývalý pejskař až do předloňska, ale sám jsem na ostatní pejskaře někdy naštvaný, protože když jsem měl psy, tak jsem to po nich poctivě sbíral. A protože jsem měl tři psy, z toho dva velkého plemene, tak jsem musel chodit s igelitovou taškou, protože ty pytlíky byly na ty hromady málo. Ale pazoury mi z toho neupadly. A neupadly by ani jinému majiteli psa. To je prostě jen o slušnosti a ohleduplnosti. To že někdo platí poplatek za psa neznamená, že jeho pes může obsírat kdeco. Když to spočítám, tak pes denně udělá dvě až tři hovínka, to je 700 až 1100 hovínek za rok. Uklizení jednoho hovínka by tedy stálo 1.50 až 2 koruny. To by to uklízení hovínek nepořádného majitele přišlo dost levně.
Jinak se z poplatků za psy též dotují útulky pro zaběhlé a odložené psy.
Takže shrnuto, já s těmi pokutami souhlasím.
P.S. Děkuji za pochvalu mé práce na mém blogu. ;-)

12 Berry Berry | Web | 10. ledna 2011 v 9:37

Mě by jen zajímalo, jak ty pokuty dají. Jak načapají, že to po sobě někdo neuklidil...
Ale jinak by to bylo fajn...

13 š š | Web | 10. ledna 2011 v 10:06

lidé jsou zodpovědní za své konání a mají po sobě i uklízet! proč najímat brigádníky na uklízení po někom (po úzké skupině)? všude jsou navíc pytlíky pro pejskaře připravené (za to třeba ten poplatek). Nemůžeme za lidi vše dělat - zlenivějí a nejsou pak schopní ničeho. Zrovna dneska po oblevě jsem si říkala, že bych ty páníčky pěkně pokutovala, jak to na mě všude vykukovalo :)

14 Vendy Vendy | Web | 10. ledna 2011 v 11:42

Fakt: když páníček po pejskovi sebere hovínko, je to otázka několika vteřin.
Fakt2: když jsou pytlíčky pro pejskaře k mání, neměl by vůbec být problém
Fakt 3: někde na to kašlou. Pytlíčky pro pejskaře nejsou a odpadní koše taky ne. Jasně, pytlíček můžeš vzít už doma, ale jít s hovínkem v pytlíčku pěkně dlouho, než narazíš na nějkaý koš, to je pěkně otravné...
A taky by mi vadilo, kdybych vylezla na cestu a neměla pomalu kam šlápnout.
Možná by bylo jednodušší vynechat poplatky za psy a pařit rovnou pokuty.

15 natty99 natty99 | Web | 10. ledna 2011 v 13:09

No ve městě si myslím, že by to měla být přímo povinnost, na vsi, když pejsek vyběhne do polí, tak se hovínko určitě snese ;-) Ale pokud ráno vstanu a mám před vraty h.... jako ruka, tak mi to také není příjemné, jenže vše je na nás lidech - my si doma také po svém pejskovi sbíráme každý den hovínka a tak proč by to nemělo platit i za vraty ? - myslím, že lidé bez práce by mohli dělat úklid obecních komunikací, ale že by to musely být vyloženě hovínka, tak to bych neviděla :-)Když máš pejska - tak si ukliď hovínka :-) to by byl pěkný poutač - pěkný den :-D

16 Mniška Mniška | Web | 10. ledna 2011 v 13:35

No, proč lidi nechtějí uklízet exkrementy svých psů za vraty? Protože za vraty není jejich majetek...ta zodpovědnost se hodně rychle rozptýlí, když pan pejskař vyjde z vrátek. Venku není majetek, venku je majetek, když je to zahrádka, vlastní, jejich, ničí jiná, tam se hovínka určitě nestrpí. Je to taky trochu o psychologii, čímž ale nechci nezodpovědné pejskaře obhajovat, pejsek je jejich, tak hovínko je taky jejich, kdyby pes snášel zlatá vejce, člověk by si ho okamžitě přivlastnil. Stejné by to mělo být s exkrementem, i když je zaopatřen tou nevonnou esencí... Platí se, aby si lidi nahrabali, copak jste někdy viděli, že by se za ty peníze dalo třeba zas hromadné prosazení kontejnerů na bobky? Něco pro pejsky? Zavézt poplatek za pejsky je jednoduché, vymyslet brigádu to už je moc i pro úředníky - mozkové buničinky, chudinky... :D vidím to takhle

17 Giornale Giornale | Web | 10. ledna 2011 v 14:30

Víš co je zajímavé? Majitelé malých pejsků uklízí, ale ti, co mají velká psiska, to jen překročí popř. zahrabou sněhem a udupou a už je nezajímá, že malé děcko si může zrovna tohle místo vybrat za svoje místo na hraní.  
S pokutami souhlasím.

18 Lucerna Lucerna | Web | 10. ledna 2011 v 16:40

chvilu sa urobi bububuu a potom to nechaju tak.. myslim tie pokuty :-D
poplatky si podla mna mesto strka do vlastneho vrecka a takzko by stoho nieco prepustilo na ucel prospesny ostatnym... ;-) napriek tomu som v tv videla ze jedno nase mesto ma cistica bobkov, ten ti mal na to taku zvlastnu masinku :D

19 Iva Iva | Web | 10. ledna 2011 v 17:29

Musím napsat, že poslední dobou vidím, že pejskaři u nás po svých miláčcích uklízejí. Tuhle šla ale před naším domem dáma se psem jako tele velkým a na hromadu po něm nahrnula nohou  sníh a hotovo. Když jsem ji slušně upozornila, že kousek vedle je koš se sáčky, dáma se projevila jako největší hulvát.

20 Shariony Shariony | Web | 10. ledna 2011 v 17:56

Zrovna nedávno jsem šla na procházku po krásné, zasněžené cestičce... lemované z každé strany hov.ama. :-x Fakt to nebyl příjemý pohled. Myslím, že by hodně lidí bralo odklízení exkrementů rádo, kolik já denně potkávám bezdomovců :-( Jenže když budeš vybírat pokuty, tak ti bude přibývat do kasy, zatímco takhle by ubývalo.. A taky mě jeden mrňavý chundelatý agresivní psík málem zakousl, když jsem přecházela po jednom mostě.. Psi mám ráda, ale jen některé, ne ty hloupé a štěkací.. I když oni za svoje chování stejně nemůžou, jen jejich páníčci by se jim měli věnovat občas trochu víc. :-?

21 Tomáš Tomáš | Web | 10. ledna 2011 v 18:40

Dobrej článek.
Peníze vybrané za psy, slouží panstvu k většímu bohatnutí a okrádání lidí. Jiný učel za tím není. Takto nesmyslných daní je spousta a nikam se prospěšně neinvestují. Samozřejmě, že by si každý měl uklidit po svém psovi. :D  :D  :D  :D

22 Pinky Claire Pinky Claire | Web | 10. ledna 2011 v 18:59

Tutorial= návod :) A děkuji moc :)

Taky se normálně na zprávy moc nekoukám, ale tohle jsem zrovna zaslechla. Já osobně nevím moc jak se k tomu stavět, bydlím na vesnici, takže se to tu moc neřeší, teda lépe řečeno vůbec :D. Nicméně odpověďi na ty poslední otázky by mě také vážně zajímaly :D.

23 MirekČ MirekČ | Web | 10. ledna 2011 v 21:40

Po svém (dceřiném) NO - Cley -ovi jsem také sbíral ony věci, co mu odpadly ze zadní části trupu. Pokud byly tvarované tak v pohodě, ale co v případě, že je to rychlý případ s krátkým běháním?
A stejně ten pocit tepla....i přes igelitový pytlík... :-D

24 Arcana Arcana | Web | 10. ledna 2011 v 22:06

To je skoro filozofická otázka. Ale je pravda, taky by mě zajímalo za co jsou ty poplatky?

25 Janinka Janinka | Web | 11. ledna 2011 v 10:44

Myslim, ze davat pokutu 1000 korun nema absolutne zadny smysl. Tedy alespon ne u nas ve meste, protoze i kdyz by policiste meli pejskare kontrolovat, nedelaji to a je jim to evidentne sumak. Zajimalo by me, kolik pokut za minuly rok vybrali. Budu hadat, zadnou... Clovek aby se bal nekam slapnout, staci mi jit mestem, musim davat pozor na sebe, kocarek a kam slape prvnacek. A co teprve jit se projit k prehrade, kde maji pejskari raj... A ted, kdyz prisla obleva, to je obzvlaste pokoukanicko, ta smeska barev a tvaru... :-)

26 Lenka Lenka | Web | 11. ledna 2011 v 19:23

Ta fotka je skvělá! A co se tématu týká, tak jen ať neposlušní páníčci platí! A rozhodně bych to neaplikovala jen na pejskaře, mělo by se trestat veškeré znečišťování veřejných prostranství.
Jak teď taje sníh, tak se všechny ty hnusy odkrývají a je to fakt odpor! :-?

27 Elis Elis | Web | 15. ledna 2011 v 20:03

z pokutama souhlasím, můj osobní názor je asi takový, pokud člověk bydlí na vesnici a jde po vesnici a pes se vykadí někde na ulici měl by to člověk posbírat ať už je to na vesnici nebo ve městě, ale jestliže pes odběhne někam do pole, někde v lese myslím, že tam to není nijak potřeba
ALe je to hodně velký problém ve městech obzvlášť poslední dobou se sním setkávám
Mnohem zajímavější byla situace na ostrove Teneriffe kde jste se s výkali nesetkali ale každá zeď a sloup byli občůrané, v těch 27stupních smrdělo celé město, ale s tímhle nic nenaděláte, to nijak uklidit nejde, a pokud má pes průjem je to také problém, vzhledem k tomu, že i já jsem majitelka psa, vím jaké je dilema, jak uklidit lejno, když je to průjem...

28 SiriusNoir SiriusNoir | Web | 16. ledna 2011 v 23:26

Na tuhle problematiku se dívám úplně jiným pohledem. Jak má člověk opravdu daleko k přírodě! Vytvořil si vlastní svět tvořený jen z lidí, betonu a pár kusů zvířat, která by se měla člověku přizpůsobit. Příroda to má vymyšlené mnohem lépe. Netvoří žádný nebezpečný odpad. Vše koluje. Když třeba srnka udělá svou "velkou potřebu" v lese, prospěje tím půdě, popřípadě rostlinám. Když pejskaři strčí psí bobek do igelitového pytlíku, skončí na skládce mezi tunami dalšího lidského odpadu. Když šlápne do trusu medvěd v lese...prostě se potom umyje. Jasně, že podobná příhoda žádného člověka nepotěší, ale proč nenechat přírodu tak, jak funguje po miliardy let? Když se dávají pokuty za psí bobky, proč teda nikdo nepokutuje člověka za zabetonování přírody, které má za důsledek vymírání ostatních živočišných druhů?
Vůbec celá myšlenka sbírání hoven po zvířatech a následné strkání do pytlíků je absurdní, nepřirozené.

29 Romi Romi | Web | 17. ledna 2011 v 17:49

Pejsky mám ráda, ale je pravda, že to je snad problém který trápí skoro každé město. I nás musí člověk koukat aby na chodníku nešlápl do exkrementu. Jen pár lidí jsem viděla jak po pejskovi uklidí do sáčku a přitom jsme nebo snad ještě máme sáčky a koše v parcích..Na trávníku kam by člověk neměl šlapat mi to ani tak nevadí, ale drtilo mě na dětském hřišti a písku!

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama