Děkujeme, odcházíme

5. ledna 2011 v 12:09 |  Přišlo mi e-mailem - posílám dál...
Moji kamarádi mě zásobí často opravdu zajímavými emaily - nedávno mi přišla tato reakce od MUDr. Kubka, prezidenta ČLK, se žádostí o podporu lékařské akce "Děkujeme, odcházíme":


1. Neznám doktora,který by do práce jezdil Favoritem.

2. Argument lékařů, že pokud se nevyhoví jejich platovým  požadavkům,
bude ohroženo poskytování zdravotní péče, je stejně relevantní, jako
argument např.kominíků, kteří by tvrdili, že pokud nebudou mít 50 000, je
ohroženo vymetání komínů. Je to velmi jednoduché, pokud nechceš pracovat v
oboru, na který máš kvalifikaci, není nic jednoduššího, než jít dělat něco
lukrativnějšího.

3. Lékař ve státním sektoru není nic jiného než zaměstnanec (slovy
"pravicových" voličů socka) a tudíž mu není nic po tom, jakým způsobem
funguje a je financována organizace, která ho platí. Má držet hubu a krok,
jako ostatní zaměstnanci. Pokud ho to nebaví, může začít podnikat. Není moc
oborů v soukromém podnikání, kde by stát platil paušál na člověka v evidenci
firmy a to bez ohledu, jestli soukromého lékaře navštíví nebo ne. Jestliže
někdo nepřijde ke svému soukromému lékaři ani jednou za rok, pak stejně
tento soukromý podnikatel dostane od zdravotní pojišťovny 12 paušálních
plateb za rok. Za nic. Kdo z ostatních soukromých podnikatelů by to nebral?

4. Tzv. regulační poplatek nic nereguluje, je to nedobrovolný dar
soukromému podnikateli, např. na nové BMW. Tyto peníze se nikde neevidují a
doposud jsem doklad o zaplacení tohoto poplatku nikdy nedostal. Tento
poplatek by možná měl nějaký smysl, kdybychom si v trafice koupili
třicetikorunový kupón a peníze by šly jedné státní zdravotní pojišťovně (pod
přísnou kontrolou státních orgánů).

Takže ať vážení páni lékaři klidně jdou. Ti odvážnější a jazykově vybavení
ať zkusí, co to je dělat třeba v Německu auslandera. Bydlet na ubytovně a
mít plat jako turecký doplňovač zboží v německém  Lidlu. Z těch, kteří
skutečně odejdou, se většina ještě ráda vrátí.
A závěrem. Samozřejmě, že lékaři v porovnání s platy ve vyspělé Západní
Evropě jsou  podhodnoceni. Jenže to jsou u nás úplně VŠICHNI.

Pokud souhlasíš, pošli dál.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Gabriel Decay Gabriel Decay | Web | 5. ledna 2011 v 12:11

naprosoto souhlasím.....

2 Lucerna Lucerna | Web | 5. ledna 2011 v 12:24

je to tak, tiez v zapadnych zemiach musia mat iny zaujem o pacienta aj naozaj dobre ovladat to co robia..
napr. u nas v nemocnici je to hruza, doktori su uplne vypatlany (cest vynimkam), ale co si vlastne stazujem.. nase mesto je tym zname :-D

3 Labanda © Labanda © | Web | 5. ledna 2011 v 13:06

to je fakt!

4 Janah Janah | Web | 5. ledna 2011 v 13:58

Vždycky je to o lidech, ne každý doktor souhlasí s touhle kampaní a většina dobrých lékařů je tak zavalena pacienty, že nemají ani čas se v téhle kampani angažovat. Ti podprůměrní ho mají...

Souhlasím  s tím, že u nás jsou platově podhodnoceni úplně všichni státní zaměstnanci a všichni by si zasloužili vyšší plat.

5 alenka15987788 alenka15987788 | Web | 5. ledna 2011 v 15:10

Super blogísek.

6 Tomáš Tomáš | Web | 5. ledna 2011 v 15:48

Myslím si, že tohle je moc složitý problém. Nevím jaké mají lékaři platy, ale asi o žebrotě nežijí. Podle mého by doktoři specialisti, myslím ty kteří operují srdce, mozek a dělají opravdu složité zákroky by měli mít plat podstatně větší než ostatní. Pak třeba doktoři na onkologii, ti jsou asi také velcí odborníci. Těm jejich plat přeju ať je jakkoliv velký. Pak jsou tady doktoři, ke kterým přijdeš, oni ti změří teplotu, promačkají břicho a pošlou tě ke specialistovi. Tak těmhle musí stačit plat mírně nadprůměrný. Jenže když si člověk který studuje 6 let a nemůže to být žádný hlupák, vezme kolik peněz bere ten dobytek z parlamentu, senátu atp. tak musí mít vztek a nedivím se, že se vzbouřili. Nebo ti soudruzi co vystudovali práva v Plzni, ti mají plat jako vysokoškolsky vzdělaný člověk a přitom toho dosáhli podvodem. Přesto se jim nic nestalo a dokonce ani o ty tituly nepřišli a platy berou úměrné svému "vzdělání". Nedivím se, že opravdový doktoři "stávkují".
Jak píšu je to složité a asi to neumím pořádně vysvětlit, jak to myslím. Raději končím. :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

7 Vendy Vendy | Web | 5. ledna 2011 v 17:08

[6]: Tome, tohle je vynikající názor. V podstatě souhlasím - odborníci by  měli mít odpovídající platy. Problém je, že se zrovna dělají úsporné škrty. Druhá věc je, že škrty by nemusely být, kdyby pan Kalousek nebyl tak mizerný ekonom a hospodář. (No, možná pro svou kapsu, konto a koryto je ekonom dobrý a pilný.)
Jenže to už jsou příčiny a následky, se kterými nic nezmůžeme.
Nedivím se doktorům, že už toho mají dost. Ale kdo toho nemá dost? Na tzv.průměrný plat nedosáhne podle mého názoru tak 70% lidí, což je dost.
Ale pravda je i to, že doktoři dostávají každý měsíc paušál za své paicenty, a to i v případě, že pacienti třeba nepřijdou ani jednou za rok. A ne každý doktor je dobrý, např.o doktorech v Židlochovicích slýchám takové historky, že bych se raději léčila sama.
Zpátky k tvému komentáři - je vidět, že to máš v hlavě dobře srovnaný, a spíš mě překvapuje, že takhle dokážeš uvažovat ve svém věku. (To neber shazovačně, myslím, že je to opravdu nezvyklé. V dobrém slova smyslu.Jinými slovy, klobouk dolů.) 8-)

8 Berry Berry | Web | 5. ledna 2011 v 17:33

Reagovala bych na Vendy a Toma. V duchu se směju své spolužačce, která vykládá, že by se jim platy měly ještě snížit, když dostávají desítky tisíc. Ano, zajímalo by mě, jak na to přišla, ale OK. Asi to všichni posuzujou podle pár docentů, kteří přednáší a dělají pároperací zarok a takové platy opravdu mají. V rádiu jsem slyšela, jak nejvyšší plat v jedné nemocnici je 40 000, ale to, že jsou v tom započítané noční, svátky a víkendy už nikoho netrápí. A to, že někteří doktoři za to, že léčí, musí vracet třeba i 50 000 pojišťovnám už také nikdo neřeší. No co, neměl jim ty léky a vyšetření dělat, měli umřít, jeho problém, ne? Hahaha... Je to doktor od doktora, sestra od sestry. V některých domovech šetří tolik, že na 30 ležáků je jedna sestra na noc. Ta to chuděra asi vážně stíhá... Hlavně, že musíme šetřit a máme na 7 mil. úplatky a doktoři chcou 1 (teď si nejsem jistá, jestli to je miliarda nebo milion, ale je to 7x více). Asi mám hodně negativní pohled, ale tohle mě vážně vytáčí... Ty nervy, co musí mít u operací, jestli něco nepřehlédli a svolávání porad nad neurčitým pacientem...
Ano, setkala jsem se i s doktory, kteří stáli za starou bačkoru, ale před těmi ochotnými vážně smekám.

9 Sever-rat Sever-rat | E-mail | Web | 5. ledna 2011 v 18:18

Tak nad tímhle tématem jsem ale vůbec nepřemýšlel...Velice zábavné. Když jsem četl, že lékaři odcházejí, přemýšlel jsem, že si udělat rychlý kurz lékařiny a budu se léčit sám..

10 pavel pavel | Web | 5. ledna 2011 v 20:30

taky si myslím, že je to od nich hloupý krok... je sice pravda, že tu mají vyšší platy, ale i náklady na život jsou tu mnohem vyšší... málo se ví, že zase mnoho německých lékařů, jednoho znám osobně, zase odcházejí do Švýcarska, protože tam mají nejen vyšší plat, ale hlavně lepší prostředí. :-)

11 š š | Web | 6. ledna 2011 v 13:58

akce ale není jenom o platech - to je jedna z částí. Jedná se i o velkou vytíženost, nerozumné nakupování přístrojů. Meil se mi moc nelíbí, například bod 3 - držet hubu a krok. Lékaři jsou trošku jiná sorta než jiní pracovníci, byla bych pro to, aby se odměňovali dle schopností, ne dle tarifů.
Zdravotnictví je u nás zanedbaná oblast, a tato akce na něj aspoň víc upozorní. a snad to pomůže k lepšímu.

12 Vendy Vendy | Web | 6. ledna 2011 v 22:53

[11]: S bodem tři - držet hubu a krok - taky nesouhlasím. Tedy, souhlasím s tebou. Zavání to stejným argumentem, jako když se ti něco nelíbí v práci a tak ti řeknou, však můžeš jít, když se ti to nelíbí, lidí na tvé místo je dost.
Ale ohledně paušálních platů je to pravda.
A asi by měli dostat přidáno odborníci.
I když zdravotní personál se taky dost nadře a naběhá kolem pacientů.
Nejvíc mě štve fakt, že tyhlencty škrty nemusely vůbec být. (A to nemyslím jen ve zdravotnictví).
A taky je fakt,že je tu spousta lidí podhodnocených, a to nemylsím jen ve státním sektoru.
Nebo už jsem fakt někde jinde...

13 š š | Web | 7. ledna 2011 v 10:19

[12]: souhlasím, že škrty nemusely opravdu být. Do zdravotnictví jde mnoho peněz i státu jde hodně peněz z daní. Ale ti co, je vybírají s nimi neumí hospodařit, resp. umí - ve svůj prospěch. A pak je řešení jen zase z lidí tahat peníze.
Stát má problém, že neumí ocenit lidi, co za něco stojí. Proto si myslím, že by se měl nastavit systém odměn jako v soukromém sektoru.

14 Ví, Ví, | Web | 13. ledna 2011 v 19:52

S tím zaměstnáním a rozdílem v platu podle zemí je to sice jen zvláštní, nedávno jsme se od učitele dozvěděli, že v německu si učitelé vidělávají tak, ža všichni mají vily a krásné auto, kdežto tady se jen tak tak uživí...

15 alenka15987788 alenka15987788 | Web | 14. února 2011 v 14:22

Super článek, Díky.

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama