8 zásad moderní kanceláře

16. prosince 2009 v 23:41 | neznámý |  Přišlo mi e-mailem - posílám dál...

Četla jsem na jednom blogu a připadá mi, že tyto zásady se dají aplikovat i na domácnost. Aspoň v některých bodech...

1. Udržování nepořádku je časově mnohem úspornější než udržování pořádku.

2. Každý pořádek vzniká z nepořádku a je nestabilní.

3. Pořádek zneklidňuje, protože je v něm neustále potencionální nepořádek.

4. Nepořádek uklidňuje a zprostředkuje pocit uspokojení, protože je v něm
potencionální pořádek, který si lze bez vynaložení jakékoliv fyzické práce představit.

5. Nepořádek je věčný a životaschopný a je přístupný změnám.

6. V nepořádku má člověk možnost vytvořit stabilní harmonii mezi svými
potřebami a potřebami svého nejbližšího okolí.

7. Hledání předmětů a písemností je činnost produktivní, protože nutí člověka
zabývat se předměty a písemnostmi, které by jinak ignoroval.

8. Nepořádek naučí člověka mít přehled skutečně jen o těch věcech, o
kterých mít přehled je skutečně třeba.
















Moje osobní zkušenost:

Bod jedna platí.
Platí i bod dvě.
Bod tři a bod čtyři jsou zaměnitelné.
Pětka je jasná, mělo by se tesat.
Bod šest je nepochopitelný.
Sedmička je souhlas (při hledání nacházím neuvěřitelné věci, jen ne to co potřebuji)
Osmička vede k zamyšlení.

Kolik věcí skutečně potřebujeme?

***************************


A na konec ještě jedno klasické rčení:

Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Růženka Růženka | Web | 18. prosince 2009 v 21:24

Tak tohle dám přečíst matce, až bude nadávat, že mám u sebe binec :D

2 Vendy Vendy | Web | 19. prosince 2009 v 23:16

Klidně, třeba se pobaví a trochu zvolní! :-P

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama